Szükség van e ennyi esküvő kiállításra?
A válasz nagyon rövid lesz és velős: nincs szükség rá.
Néhány személynek fájó pont lehet ez a mondat, de fel kell ismerni, hogy minden 8000 főt elérő kisvárosba nem kell esküvő kiállítás.
Ennek több oka is van:
- Már kialakultak azok a nagy kiállítások a megyeszékhelyeken, melyek a térség szolgáltatóit és ifjú párokat, családokat, érdeklődőket magukba vonzzák.
- Meg vannak az a két nagy országos kiállítás, mely az ország centrumában összefogja az országosan dolgozó szolgáltatókat és a legújabb információkra, lehetőségekre éhes párokat, családokat.
- Az online világ elterjedtével a párok, otthonról a kandalló mellől több száz szolgáltatót és típust tudnak úgy megtekinteni, hogy nem kellett kimozdulni a lakásból és csak a nekik tetszővel találkoznak személyesen. (Nyugalomba vannak, senki nem dugdossa a zsebükbe a szórólapokat… )
- Az online világ elterjedtével a szolgáltatók ugyanazzal a költéssel, amit az adott kis kiállításra fordítanának nagyobb elérést tudnak produkálni.
Mit tegyen az aki mindenáron szeretne valamilyen kis kiállítást szervezni?
Ami itt fontos kérdés: mi a szervező célja?
Bevétel elérés vagy pedig valamilyen esküvői szolgáltatásának szakmai ismertség növelése?
Ha bevétel a cél, akkor felejtő vállalkozás, mivel a piac már lefedett kiállításokkal. Ha még is szeretne kiállítást szervezni, akkor ne kicsit rendezzen, hanem nagyot. Nyilván, ahogy nő a méret, úgy nő a kockázat, költségvetés, terület, marketing büdzsé, elérni és megnyerni kívánt párok és szolgáltatók száma.
Ha valamilyen szolgáltatásának ismertségét szeretné növelni az esküvői iparban, akkor javaslom, hogy kooperáljon valamelyik esküvői helyszínnel. Közösen szervezzenek nyílt napot a helyszínre, ahol minden esküvői szolgáltató típusból esküvői fotós, cinematográfus, videós, étterem, dekoráció, meghívó, ceremóniamester, zenekar, dj, szertartásvezető… képviselteti magát. Így itt kisebb méretű,de annál hatékonyabb ismertséget érhet el annál, minthogy a település iskolájába vagy művelődési házába kiállítást szervez.
Tehát kooperálni, kooperálni, kooperálni!!!!!! :)
De ami még ennél is fontosabb, csapatban gondolkodni!!!!
Ami itt fontos kérdés: mi a szervező célja?
Bevétel elérés vagy pedig valamilyen esküvői szolgáltatásának szakmai ismertség növelése?
Ha bevétel a cél, akkor felejtő vállalkozás, mivel a piac már lefedett kiállításokkal. Ha még is szeretne kiállítást szervezni, akkor ne kicsit rendezzen, hanem nagyot. Nyilván, ahogy nő a méret, úgy nő a kockázat, költségvetés, terület, marketing büdzsé, elérni és megnyerni kívánt párok és szolgáltatók száma.
Ha valamilyen szolgáltatásának ismertségét szeretné növelni az esküvői iparban, akkor javaslom, hogy kooperáljon valamelyik esküvői helyszínnel. Közösen szervezzenek nyílt napot a helyszínre, ahol minden esküvői szolgáltató típusból esküvői fotós, cinematográfus, videós, étterem, dekoráció, meghívó, ceremóniamester, zenekar, dj, szertartásvezető… képviselteti magát. Így itt kisebb méretű,de annál hatékonyabb ismertséget érhet el annál, minthogy a település iskolájába vagy művelődési házába kiállítást szervez.
Tehát kooperálni, kooperálni, kooperálni!!!!!! :)
De ami még ennél is fontosabb, csapatban gondolkodni!!!!